Bel bij een overlijden: 0180 – 612 735 (24/7)

Veelgestelde vragen

Home > Over ons > Veelgestelde vragen
Is Klink Uitvaart 24 uur per dag bereikbaar?2020-06-30T13:27:56+02:00

Ja, wij zijn 24 uur per dag en 7 dagen per week bereikbaar op telefoonnummer 0180-612735. U kunt ook ons contactformulier invullen.

Wat te doen bij overlijden?2020-06-30T13:28:30+02:00

Stap 1: Bel uw (huis)arts
Stap 2: Bel Klink Uitvaart op: 0180-612735
Stap 3: Leg belangrijke documenten klaar
Stap 4: Stel uw kerk of genootschap op de hoogte (indien van toepassing)

Wat moet ik klaarleggen bij een regeling?2020-06-30T13:29:35+02:00
  • Legitimatiebewijs overledene
  • Legitimatiebewijs opdrachtgever uitvaart
  • Trouwboekje of partnerregistratie
  • Adressenlijst
  • Gewenste kleding voor de overledene
  • Wilsverklaring en uitvaartpolissen.
Wanneer moet de uitvaart plaatsvinden?2020-06-30T13:30:10+02:00

Wettelijk moet de uitvaart binnen 6 werkdagen plaatsvinden.

Wie verzorgt de akte van overlijden?2020-06-30T13:30:59+02:00

Wij kunnen voor u de wettelijke voorgeschreven formaliteiten verzorgen.

Ik heb al een uitvaartverzekering, maar wil toch graag naar Klink, kan dat?2022-07-20T16:22:30+02:00

Alle klanten zijn welkom en alle soorten verzekeringen worden geaccepteerd. U kunt altijd bij ons terecht. Dit geldt zelfs voor een (natura)verzekering die u heeft afgesloten bij bijvoorbeeld Yarden, Monuta of Dela.

Wat zijn de mogelijkheden voor opbaring?2020-06-30T13:32:39+02:00

Opbaren kan in principe op elke locatie. Thuis, in een verzorgingshuis, maar bijvoorbeeld ook in een familiekamer in één van onze uitvaartcentra welke 24 uur per dag te bezoeken is. Een combinatie is ook mogelijk.

Kan Klink Uitvaart de rouwcirculaire verzorgen?2020-06-30T13:36:18+02:00

Ja, bij Klink hoeft u niets zelf uit te zoeken of met andere partijen te regelen. Via de uitvaartadviseur komt alles voor elkaar. Bovendien hebben wij een eigen drukkerij met ervaren vormgevers en moderne printfaciliteiten. Zelfs het adresseren van de enveloppen kunnen wij voor u verzorgen.

Wat zijn de mogelijkheden voor het houden van een condoleancebezoek?2022-07-20T16:23:00+02:00

U kunt een condoleancebezoek houden in een van onze uitvaartcentra, maar ook thuis of een locatie elders. Qua tijdsduur zijn er diverse mogelijkheden, afhankelijk van uw wensen. Een van onze uitvaartadviseurs informeert u graag naar de diverse mogelijkheden.

Waar kan de uitvaartplechtigheid plaats vinden?2020-06-30T14:04:44+02:00

Wat betreft de locatie van een uitvaart is er vandaag de dag veel mogelijk. Bij Klink Uitvaart hebben we verschillende eigen uitvaartcentra of u kunt er ook voor kiezen om een gedeelte van de uitvaart vanuit een andere locatie te verzorgen, bijvoorbeeld een kerk.

Wanneer ontvang ik de factuur?2020-06-30T13:39:31+02:00

Dit is afhankelijk van het moment waarop wij de nota’s van derden ontvangen. Daarnaast is het afhankelijk of wij gemachtigd zijn op uitvaartpolissen in verband met het uitkeringsgeld van de uitvaartverzekeringen. In de meeste gevallen ontvangt de opdrachtgever tussen de drie en zes weken na de uitvaart de nota.

Hoe gaat Klink om met de aanvullende maatregelen rondom het coronavirus?2022-07-20T16:24:49+02:00

Klink Uitvaart is een uitvaartbedrijf met een belangrijke maatschappelijke functie. Namelijk het verzorgen van het laatste afscheid. We hebben een cruciale rol te spelen in het voorkomen van de verspreiding van het coronavirus en die rol nemen we heel serieus. We volgen nog altijd de richtlijnen op die vanuit het RIVM zijn afgekondigd. Voor de uitvaarten die Klink verzorgt gelden specifieke maatregelen. Uiteraard zorgen we ervoor dat ons personeel precies weet hoe ze daarnaar moet handelen.

Gelden er voor Klink aanvullende maatregelen omdat zij uitvaarten verzorgt?2022-07-20T16:28:09+02:00

Ja dat klopt. We hanteren specifieke maatregelen voor uitvaarten zoals afgegeven door RIVM:

  • We mogen niet meer dan 30 genodigden/gasten op een uitvaart verwelkomen. Dit aantal is incl. de medewerkers.
  • We zorgen dat er 1,5 meter ruimte mogelijk is tussen mensen
  • We zorgen voor informatievoorziening over de hygiëne richtlijnen aan genodigden/gasten voorafgaand aan de uitvaart en faciliteren de nodige middelen hiervoor.
Faciliteert Klink een alternatieve manier om het toch mogelijk te maken dat ik afscheid kan nemen van een/mijn dierbare?2022-07-20T16:29:03+02:00

Samen met de familie en/of nabestaanden overlegt de uitvaartverzorger welke alternatieven er zijn voor de wensen die zij hebben. De uitvaartverzorger zal binnen de mogelijkheden, adviseren en ondersteunen. Te denken valt aan de uitvaart op afstand bij te wonen met een livestream of op een later moment door middel van een video opname. Een dienst kan ook op een later moment plaatsvinden. Soms zal de familie en/of nabestaanden er misschien voor kiezen in besloten kring te begraven of te cremeren.

Hoe gaat Klink om met de hygiëne van haar medewerkers rondom het coronavirus?2022-07-20T16:28:14+02:00

We monitoren continu de situatie in Nederland door contact te onderhouden met de bekende instanties. We handelen volgens de richtlijnen van het RIVM. Om besmetting te voorkomen volgen we voor onze medewerkers de volgende maatregelen om verspreiding te voorkomen

  • Regelmatig handen wassen met water en zeep
  • Papieren zakdoekjes gebruiken
  • Met hoesten of niezen, zoveel mogelijk in een papieren zakdoek en anders in de elleboogplooi
  • Geen handen schudden of ander lichamelijk contact
  • Geen fysiek contact bij het regelen van de uitvaart. Alleen telefonisch of via videogesprek contact onderhouden met de nabestaanden.
  • Onze uitvaartverzorgers werken vanuit huis waar mogelijk
Kan ik een uitvaart bezoeken waarbij de overledene het coronavirus had?2022-07-20T16:30:06+02:00

Ja, u kunt gewoon de uitvaart bezoeken als u zelf geen gezondheidsklachten heeft of een vermoeden dat u het coronavirus heeft.

Ik moet zelf hoesten, niezen of heb andere klachten die mogelijk op het coronavirus kunnen duiden. Mag ik dan de uitvaart bezoeken?2022-07-20T16:30:54+02:00

Het RIVM schrijft hierover voor dat u beter thuis kunt blijven wanneer u last heeft van: verkoudheidsklachten, neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, hoest, verhoging (vanaf 38,0 graden Celsius) of wanneer u plotseling niet goed meer ruikt of proeft. Ook wordt u geadviseerd om thuis te blijven indien u contact heeft gehad met een patiënt met het coronavirus (of wanneer u recent in een gebied bent geweest met oranje of rood reisadvies).

Hoe kan ik condoleren zonder handen te schudden?2021-01-12T11:06:21+01:00

Het wordt afgeraden om handen te schudden en waar mogelijk fysiek contact te vermijden. We adviseren u daarom om dit ook tijdens een condoleance niet te doen. Wel kunt u uw steun betuigen door bijvoorbeeld een knikje te geven of een paar mooie woorden uit te spreken. Denk bijvoorbeeld aan “Ik leef met u mee” of “Veel sterkte”.

 

Heeft u nog meer vragen over het coronavirus?2021-01-12T11:06:50+01:00

Ga dan naar de RIVM-website of bel het publieksinformatienummer 0800-1351.

Contact

Hoe kunnen wij u van dienst zijn? Neem contact met ons op voor meer informatie over onze uitvaartzorg. Voor het melden van een overlijden zijn wij 7 dagen per week dag en nacht bereikbaar.

Stuur e-mail
Ga naar de bovenkant